7/7/12

Irina Schrotter fascinates with different fabrics and lenghts - Mercedes Benz Fashion Week Berlin S/S2013


















pictures via img


 It was the second time for Irina Schrotter to present her collection at the Mercedes-Benz Fashion Week in Berlin in her own show. This time her creative director Lucian Broscatean designed the collection. I love her designs, because she knows how to work with different lengths, fabrics and asymmetrical elements. That’s one of the reasons why I was so excited, even though the show started extremely late at 10pm, with a delay of more than 30 minutes. It was a collection that was marked by the use of a wonderful mix of different fabrics. Jersey-like fabric could be seen on skirts which looked amazing in combination with shimmering blouses and created a wonderful body shape. I loved the reduced color palette of black and white which was highlighted by different red and orange tones. Wooden jewelry completed the extreme cool and edgy look. One thing I always love is Irina’s work with layering and different textures. It is something she is able to handle perfectly. Once again a wonderful collection from Irina.

In dieser Saison zeigte Irina Schrotter zum zweiten Mal in Folge mit einer eigenen Show ihre Kollektion auf der Mercedes-Benz Fashion Week Berlin. Für diese Kollektion entwarf ihr Kreativdirektor Lucian Broscatean die Kollektion in Zusammenarbeit mit ihr. Ich liebe ihre Designs, da sie das Spiel mit unterschiedlichen Längen, Asymmetrie und der Kombination unterschiedlicher Stoffe bis in die Perfektion beherrscht. Dies ist wahrscheinlich auch einer der Gründe, der das Label seit 21 Jahren erfolgreich macht. Da ich mich bereits riesig auf die Show gefreut hatte, störte es mich auch nicht, dass diese erst um 22Uhr Begann - mit Verspätung. Gezeigt wurde eine Kollektion, die mich besonders durch den Einsatz verschiedener Materialien begeisterte. Ein leichter Baumwollstoff gekonnt kombiniert mit schimmernden Stoffen verarbeitet zu Blusen oder Röcken setzte Kontraste und unterstrich die weibliche Silhouette. Eine reduzierte Farbpalette mit Weiß und Nude Tönen wird durch verschiedene Rot-Orange-Nuancen durchbrochen. Holzschmuck rundete den coolen und cleanen Look ab. Was ich immer mag und mich auch in dieser Kollektion wieder begeisterte, ist das Spiel von Texturen und Layerings, das sie in Perfektion beherrscht. Auch in dieser Saison eine Kollektion, die mich begeisterte.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...