6/11/12

Piece of the Day // Chiffon Gown by Tadashi Shoji S/S 2012


Over the time I saw a lot of collections and dresses from many designers. So I have to confess that it happends not that often to catch myself speechless when I see a gown. One of these extraordinary pieces is the one-shoulder draped gown from Tadashi Shoji´s spring/summer collection 2012. The printed chiffon looks amazingly flowing, like a breath of fresh air when it´s getting hot outside. I can´t take my eyes of the dress, because of all the amazing details. It was the last dress of Tadashi Shoji´s Fashion Show in New York and my highlight of this wonderful collection.

Über die Zeit sah ich viele Kollektionen und Kleider von einer Vielzahl an Designern. Daher muss ich gestehen, dass es mir nicht oft passiert mich selber sprachlos zu ertappen wenn ich ein Kleid das erste Mal erblicke. Eines dieser außergewöhnlichen Stücke ist das drapierte One-Shoulder-Kleid aus der Frühlings/Sommer Kollektion 2012 von Tadashi Shoji. Der bedruckte Chiffon sieht faszinierend fließend aus, wie eine frische Briese, wenn einem die Temperaturen draußen die Schweißperlen auf die Stirn treiben. Es gelingt mir kaum meine Augen von dem Kleid zu nehmen, aufgrund all der kleinen Details die es so besonders machen. Es war das letzte Outfit der Fashion Show von Tadashi Shoji in New York und ist mein Highlight der Kollektion.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...